22 Aralık 2014 Pazartesi

ORİGAMİ YAPIYORUZ ʕ•ᴥ•ʔ


             Origami yani kağıt katlama sanatı, Uzak doğu kaynaklı bir sanattır, adı Japoncadır; 'ori'(katlamak) ve 'gami'(kağıt). Origami kağıt parçalarını kesmeden ve yapıştırıcı kullanmadan sadece katlayarak bir cisim oluşturmaktır.
             Benim origamiyle ilk tanışmam annemin kağıt toplarıyla oldu, küçükken kardeşim ve bana ne zaman istesek yapardı, çok oynadık o toplarla. Hatta yapımlarını da öğrenmiştim ama şimdi unuttum, bir annemden öğrenip sizinle paylaşmalıyım bu topları:) Sonra okulda yaptığımız o uçaklar, gemiler, gazeteden şapkalar girdi hayatıma herkeste olduğu gibi, büyüdükçe de daha çok ilgilendiğim bir dal oldu origami ve umarım hep hayatımda olur.
             Haydi başlayalım blogumda ki ilk origamimize, şimdi sizinle çoğumuzun bildiği çok şeker bir origami yapacağız; turna kuşu!
             Öncelikle size turna kuşu hakkında bilgi vermek istiyorum, yeni öğrendim ve beni çok hüzünlendirdi. Turna kuşu Japonlar için çok önemlidir, bunu bende çok iyi biliyordum, her yerlerinde
vardır bir turna kuşu ama bunun bir nedeni olduğunu bilmiyordum.. 1.000 adet turna kuşu yapanın uzun ve iyi bir yaşam süreceğine inanılırmış, 'Sadako Sasaki' isimli 11 yaşındaki bir kız çocuğu Hiroşima'ya atılan nükleer bomba nedeniyle lösemi olmuş. İyileşme umuduyla turna yapmaya başlamış fakat 664. turnasını bitirdikten sonra ölmüş. Onun anısına her yıl 6 Ağustos'da Hiroşima'ya Japonya ve dünyadan insanlar turna gönderir ve koyarlarmış. İşte böyle bir anı, bunu öğrenince turna kuşlarına bakışımda değişti, artık onlara bakınca içim bir burkuluyor.
             Ben origamilerin en iyi video ile öğrenilebileceğini düşünüyorum ve bu videoda ki adımları izleyerek turna kuşunu kolaylıkla yapabilirsiniz.

             Turna kuşları ile çok güzel şeyler yapabilirsiniz, araştırıp en çok hoşuma gidenleri derledim ve bu yazının sonuna ekledim, umarım beğenip uygulayacağınız şeyler çıkar.
             Yapması ve oynaması çok zevklidir bu kuşların. Biliyorsanız küçüklere öğretmenizi çok isterim, bilmiyorsanız da videoyu izleyip öğrenmenizi. 1000 tane yapanınız olur mu bilmem ama olursa onu takdir ediyorum, umarım dilediğiniz iyi ve uzun yaşamı yaşarsınız.
             Herkesin iyi ve uzun bir yaşam sürmesi dileği ile hoşça kalın..
           


1000 tane yapanlar için önerilir, kapılar ve aralar için mükemmel :)
Bu da pencere önüne ^.^


Kumaşla dikilerek yapılmış.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder