5 Aralık 2015 Cumartesi

ALIEXPRESS ALIŞVERİŞİ 5

         Herkese merhabalar,

 
         Uzun süreden sonra bloga yazıyorum, o da bir alışveriş yazısı, ne kadar üretici bir ben! Daha Aliexpress'i öğreneli 1 yıl olmadı, ben bir Aliexpress bağımlısı, delisi bir şey oldum çıktım. 5 alışverişle mi deli oldun diyorsanız buraya yazmadığım onlarca alışverişlerimde var ve Aliexpress'den alınmış pek çok hediyeler..
         Gelelim bu alışverişime; yine tuhaf, renkli ve bana has diyebileceğim bir alışveriş oldu. Instagram'da bu alışverişin bir hikayesi var demiştim, evet bu alışverişin bir kargo hikayesi var; siparişimi verdim, ücret alındı ve kargolandı maili geldi. Kargolandıktan 20 gün sonra kargo takibine baktım ve bir yerde paketin takıldığını ve kabul edilmediğini gördüm. 10 gün daha bekledim ve tekrar kargo takibinden baktım, hala aynı yerde gözüküyor, 1 ay olmuş ve paket hala Çin'de duruyordu. Satıcıya mesaj attım ve bir çözüm bulamazsanız iptal edip paramı iade alacağım dedim, bana cevap olarak 'Biraz daha bekleyin, size ulaştıracağız' dediler ve ürünün koruma gününü uzattılar. Yaklaşık 20 gün daha bekledim, bu kadar beklememin sebebi kargo takibindeki hareketlilikti, kabul edilmiş ve gümrüğe girmişti. Yani paketim gelecekti ve de dün geldi. 50 günde gelmesiyle bugüne kadar beklediğim en uzun paket oldu, daha önce en çok 35 gün beklemiştim. Burada söylemek istediğim şey ise 'Aliexpress'de gelmeyen paket diye bir şey yok, sorununun üstüne düşülmemiş paket vardır' diyerek 'benim paketim gelmedi' diyenlere sesleniyorum.
           Ve daha fazla uzatmadan neler aldığıma geçiyorum:

10 Kasım 2015 Salı

ALIEXPRESS'DEN NASIL ALIŞVERİŞ YAPILIR?


        Öncelikle sitenin İngilizce dilini kullanmanızı tavsiye ediyorum çünkü Türkçesi translate ile çevrilmiş, yazılanlar anlaşılmıyor. Ve arama kısmında aradığınızı İngilizce yazarsanız daha iyi sonuçlar alıyorsunuz; mesela 'kalemkutu' yerine 'pencilcase'.
        Aliexpress diğer büyük online alışveriş siteleri gibi pek çok dükkandan oluşuyor ve her dükkanın kendine ait bir sayfası bulunuyor.
        Aliexpress'e üye oldunuz. Arama kısmına aradığınız ürünü yazdınız, resimler çıktı ve ürüne tıkladınız. Örnek resim üzerinden anlatayım. Arama kısmına ''pencilcase'' yazdım ve kalem kutular çıktı, resimde gördüğünüz kalemkutuya tıkladım.

5 Kasım 2015 Perşembe

INSTAGRAM VI

 
    'Kinder sürpriz yumurta almanın yaşı yoktur' derim hep ben, sevmeyeneni görmedim. 'Sevmiyorum, koca insan olduk' diyenlerin verin eline bir yumurta meraklı meraklı açıp oyuncağını yapmaya nasıl başlar. Ve şunu da söyleyeyim, sürpriz yumurta fotoğraflarından sonra bana gelip 'sen kaç yaşındasın ki?' diyen herkese her ne kadar nazikçe davransamda içimden onlardan nefret ediyorum. -.- Evet, sürpriz yumurta isyanımı dile getirmezsem patlayabilirdim, kusura bakmayın. Minyonlar Kinder'e de geldi ve indirimdeki 3'lü paketden bir tane aldım, içinden bu gitar çalan minyon çıktı. Bu fotoğrafın altına yazdığım yazı ise 'evden ayrılış üzüntüsü' temalı bir yazı, arkada da son günlerimi geçirdiğim dünyanın en dağınık masası var..

4 Kasım 2015 Çarşamba

INSTAGRAM V


    Ao! Nerede kalmış öyle Instagram resimleri? Yazlık fotoğrafları kışa girerken yazan bloggera tembel blogger denir, herşeyde en tembel ünvanını alan ben burada da geri kalmadım tabii.. Bu fotoğrafta Çince'den bahsetmiştim galiba, Çince öğrendiğimi ilk kez bu resimle dile getirmiştim ve bu defteri de yeni Çince defterim yapacağım demiştim fakat o şimdi bir çizim defteri :D

24 Ekim 2015 Cumartesi

ALIEXPRESS ALIŞVERİŞİ 4

     

        Gün geçmiyor ki Şeyma yeni bir Aliexpress alışverişi yapmış olmasın. Minik, ilginç bir alışveriş oldu ve tabii alışverişin çoğunluğunu kırtasiye ürünleri oluşturuyor. Alışverişte hiç bir sorun yaşamadım ve yaklaşık 25 günde geldiler.
        Daha sizi bekletmeden ürünlere geçiyorum :)

22 Ekim 2015 Perşembe

SONBAHAR YAPRAKLARIMI BULUN :)


            Bir türlü bulamadığım sonbahar yapraklarına bugün kavuştum. Küçük bir ormancıktı bu gittiğim ve yerdeki her yaprağa dokunmuş olabilirim, geç kavuşunca fazlasıyla içli dışlı olduk onlarla. Üstümü kirletmem ve düşmemi de eklersek tam bir 'doğa çocuğu' diyebilir miyiz ki bana? Demişken 'aylarca yapraklarla uğraşan sonbaharcılardan daha sonbaharcı' da diyelim bugün için..
            Kitap okumaktı aslında niyetim, birkaç sayfa okudum ama 3. sayfaya kadar direnebildim ve yerimde duramadım. O yaprakları gördükçe ne yapsam, nasıl fotoğraflar çeksem, meşe palatu mu o?, dur şu ilerideki yaprakları da masaya taşıyayım telaşı sardı beni! Ve sonra..

17 Ekim 2015 Cumartesi

KARIŞIK ALIŞVERİŞ

             Herkese Merhabalar,

            Dün oda arkadaşımla son anda planlayıp bir alışveriş yapalım dedik ki hiçbir ihtiyacımız olmamasına rağmen alışveriş yapasımız gelmiş. Sırasıyla Migros, Bim ve A101'e gittik; yurdumuzun yanında oldukları için sırasıyla girmek farz oluyor. Aldığım ürünleri sizinle paylaşmamın sebebi hepsini ilk kez alıyor olmam, ilk kez denediğim için düşüncelerimi aktarmak istedim. Yeni eşyaları çok severim ama özellikle yiyecekde yeni ürünler denemeyi çok sevdiğimi biliyor muydunuz?
            Aldıklarıma gelecek olursak:

4 Ekim 2015 Pazar

INSTAGRAM IV

     
          1)Woody benim en yakın arkadaşlarımdan biridir, arada takılası gelir benle. Bugün de o günlerden biri, birlikte güne başladık. Mısır gevreğime ortak oldu, beni de çek dedi ama uykulu yüzümü gösteremem dedi. Kız gibisin Woody, yakıştı mı kovboyluğa?

22 Eylül 2015 Salı

HATIRA BİRİKTİRMEK


          Bu fotoğrafa baktığınızda ne görüyorsunuz? Biletler, fişler, broşürler, pipetler, çay şekeri, kaşık, ambalajlar, kağıtlar, peçeteler; başka? Mesela kardeşim 'şu kaşıkları ve pipetleri anlamadım ama önemli kağıtlar galiba' dedi, annem beni yine şaşırtmayarak 'bir yığın çöp' dedi, beni yakından tanıyan bir arkadaşım 'senin ıvır zıvır işlerin' dedi. Tabii hepsi yanılmıştı, peki ben baktığımda ne görüyorum?

21 Eylül 2015 Pazartesi

INSTAGRAM III


         Günlerden bir gün hava pek güneşliymiş, pek de esmiyormuş ama Şeyma, bahçe şemsiyesinin altında durursam birşey olmaz diyerek çıkıvermiş bahçeye. Soğuk kahvesini yapmış, nesi var nesi yok sırtlamış ve dökmüş bahçedeki masaya. Ajandasını dolduracakmış, günlüğünü süsleyecekmiş, çizimler yapacakmış ve arada soğuk kahvesinden yudumlar alıp serinleyecekmiş. Herşeyi düzenlemiş, fotoğrafını çekmiş, Instagram'da paylaşmış ve yüzünde bir tebessümle işlerine başlamış. Ama o da neymiş, birden bire güneş daha yakıcı, rüzgar daha esmeyici olmuş! Şeyma yudumlayarak içeceği kahveyi serinlemek için dikivermiş, hiç işe yaramamış. Güneşle konuşup dışarıda oturmama mani olamazsın bileler demiş ama bu güneşi daha kızgın yapmaktan öteye geçmiyormuş. Çaresiz Şeyma toplamış pılını pırtısını, odasına koşar adımlarla ilerlemiş. Zaten çok oturasım yoktu, odam daha güzel ki diye kendini teselli etmiş ve Şeyma'nın bahçe oturmasından geriye bu fotoğrafçık kalakalmış..

17 Eylül 2015 Perşembe

ZARF SÜSLÜYORUZ

        Herkese Merhabalar,

        Zarf süslemek benim en sevdiğim craftsal işlerden biridir. Stickerlar, desenli bantlar, stamplar, kumaşlar ve dahasını kullanabilirsiniz zarf süslerken, tek ihtiyaç biraz hayalgücüdür.
        Bu yaz mektuplaşma işlerini pek beceremedim, ya tembellik ettim ya da zamanım olmadı. Sadece dört mektup atabildim; ikisinden cevap geldi, ikisini beklemekteyim. Yurtta kaldığım zamanlar da adres veremediğim için mektuplaşmak çok güç oluyor, bu nedenle yaz aylarına yani evde olduğum aylara yoğunlaşmak zorundaydım fakat bu sene yurtta adres meselesini çözümledim sayılır. Mektuplaşmayı en çok sonbahar ve kış aylarına yakıştırıyorum ben, umarım bu sonbahar ve kış elim boş geçmez. İşte böyle mektuplaşma planları yaparken bir yandan da boş durmayıp kartlar, zarflar, mektup kağıtları hazırlıyorum.

INSTAGRAM II

         İlk instagram yazısını yazarken o kadar çok eğlendim ki ikincisini yazmak için bekleyemedim.
         Tarih atan meşhur stampımı biliyorsunuzdur, bilmiyorsanız şu yazımda görebilirsiniz, tık. O kadar çok almayı istiyordum ki bu stampı alınca ne yapacağımı bilemedim. Kağıtlara basmayı bitirdim, gökyüzününe geçtim. Fotoğrafı 'Aillis' uygulaması ile yaptım.

15 Eylül 2015 Salı

INSTAGRAM I


        Burada paylaştığım resimleri Instagram'da paylaşıyorum da neden Instagram'da ki resimleri burada paylaşmıyorum diye düşünüp beş resimde bir yazmaya karar verdim. Aslında bunu daha önce yapmıştım, şu yazımda görebilirsiniz tık, fakat devamını getiremedim, bu nedenle kendime beş resim kuralı koydum ve bir de yazı başlığı oluşturdum. Haydi 'Instagram mono' ile başlıyoruz.

12 Eylül 2015 Cumartesi

KARIŞIK ALIŞVERİŞ: DEFTER, STICKER, ÇİKOLATA

        Ben artık eskisi kadar büyük alışverişler yapmıyorum, özellikle kırtasiye alanında. Sahip olduğum çok fazla ürün var ve bunlar dururken yeni bir şeyler almak istemiyorum, ihtiyaca yönelik alışverişler yapmaya çalışıyorum. Uzun süredir Aliexpress'den de bir şey almadım ama satın alınacak dolu bir sepetim yok değil, oradan almak istediklerim bitmez. İşte büyük alışverişler yapmadığım için parça parça aldığım şeyler birikince paylaşayım dedim.
        Bu defteri geçen hafta aldım, defter ihtiyacım yoktu fakat fiyatı ve defterin kalitesi beni almaya itti. Bim'den 6 Tl'ye aldım. Orta boyutta, yarısı çizgili yarısı çizgisiz.

31 Ağustos 2015 Pazartesi

KAHVE DÜNYASI ALIŞVERİŞİ

        Herkese merhabalar,


        Bu yaz daha çok evdeydim, evimi o kadar özlemişim ki hiç dışarı çıkasım gelmedi. Evde olunca da bol bol kahve yapıp içtim, dışarıda olunca içmiyorum sanki! Ama evde olunca ben ciddi miktarlarda kahve tüketiyorum, su gibi içiyorum desem olur olur. Evdeki kahve çekirdeklerini öğütüp pek çok çeşit kahve yaptım, annemin aldığı kahvelere ortak oldum, Cafe Crown'un soğuk kahvelerinden 16'lı 2 kutu bitirdim, extra soğuk kahveler aldım, Nescafe zaten sabit her çeşitinden araya sıkıştırdım, yabancı ülkelerden gelen birkaç çeşit kahve denemesi yaptım, her gün en az bir Türk kahvesi olmazsa olmazımdı, kutu içinde hazır satılan soğuk kahvelere de dadandım, cafelerden aldıklarıma girmiyorum ve son çılgınlığım olan kahve süsleme şablonlarıyla günde 10 kahve süsleyip 5'ini hüplettim. Yok artık diyebilirsiniz tabii, sağlığına zarar verir de dersiniz şimdi. Efendim ben turp gibiyim, bir şey olacaksa da kahveden oluversin..

16 Ağustos 2015 Pazar

SCRIKSS DUO PEN ve DRY HIGHLIGHTER

        Herkese Merhabalar,


        Okul sezonu yavaş yavaş yaklaşıyor, kırtasiye reyonlarında hafiften bir hareketlilik başladı. Bende pek bir hareketlilik yok çünkü önceden ihtiyaç fazlası alışveriş yaparak şimdiki alışveriş haklarımı da doldurmuş bulunuyorum. Şimdilik online alışverişler dışında pek bir kırtasiye alışverişi yapmayı düşünmüyorum. Fakat yapacaklara yardımcı olmayı çok isterim, bu nedenle birkaç ürün tanıtayım dedim. İlk tanıtacağım ürünler Scrikss çift taraflı kalem ve Dry Highlighter fosforlu kalem.
        Scriks çift taraflı kalem ile başlayalım.

14 Ağustos 2015 Cuma

12-IN-1 DECO STAMP (12 DESEN+TARİH BASKISI - DAMGASI)

       
        Başlığa bakınca ne demek istedi bu kız diyebilirsiniz. Cidden bu yazıya ne başlık atacağımı bilemedim ve ortaya böyle bir şey çıktı. Anlatmak istediğim resimde gördüğünüz pembe 'stamp (damga)'. Öncelikle şöyle bir sıkıntım var, Türkiye'de stamp a ne deniyor; baskı, damga, mühür? Ben stamp diyorum, yabancılar daha çok kullandığı için ve satın alırken de, bunlarla bir şeyler yapanlara bakarken de stamp kelimesini sıkça gördüğüm hatta stamp dışında bir kelime görmediğim için stamp kelimesine alışmış bulunmaktayım. Ülkemizde stamp pek yaygın değil, bu nedenle de ne denilir bilemiyorum. Her neyse ben stamp demeye devam edeceğim henüz damga,baskı ya da mühüre alışabilmiş değilim. En uygun kelimenin hangisi olduğu konusunda bana yardımcı olursanız da çok sevinirim.

        Konuyu daha fazla uzatmadan yeni aldığım stamp a geçiyorum. Stamp ı Aliexpress'den aldım, bir önceki yazımda ürünün fiyat ve linkini bulabilirsiniz.

11 Ağustos 2015 Salı

ALIEXPRESS ALIŞVERİŞİ 3

       

        Güne Ptt'nin kapımızı çalmasıyla uyandım, zaten gelmelerini bekliyordum fakat 5 kargomun da aynı anda gelmesini beklemiyordum. Pttci amca beni tanıyor, biriktirip getirmek istedi herhalde. :) Ürünlerimi satın alalı bir ay oldu, eksiksiz olarak hepsi elime ulaştı. Aliexpress'i merak ediyorsanız ya da sorularınız varsa Aliexpress hakkında yazdığım yazımı okuyabilirsiniz, tık.
        Aldığım ürünler her zaman ki gibi kırtasiye ağırlıklı, bunun dışında hoşuma giden 2 takı ve birkaç ıvır zıvır da aldım. Haydi fiyat ve linkleriyle aldığım ürünleri inceleyelim:

10 Ağustos 2015 Pazartesi

GÜNEY KORE İLE MEKTUP ARKADAŞLIĞI (PART 3)

       Yağmurlu bir günden herkese merhabalar,


        Güney Kore ile mektup arkadaşlığı konusuna 3. kısımla devam ediyorum. İlk kısımda gönderdikleri eşyaları, ikinci kısımda mektupları göstermiştim. Bu kısımda ise gönderdikleri yiyeceklerden bahsedeceğim. Bu güne dek pek çok yiyecek aldım Kore'den fakat bir süre sonra kaplarını saklamayı bıraktım, resimde gördükleriniz sakladıklarım veya yiyemediklerim.
        Aslında Kore'den yiyecek almak beni çok mutlu etmiyor, abur cubur konusunda vasatlar ve bazı ürünlerinde domuz yağı vs. si çıkabiliyor. Bunu en yakın arkadaşlarım bildiği için artık yiyecek yollamıyorlar; kahve, çay ve şeker hariç. İlk mektuplaştığım zamanlar bu yiyecekler beni çok heyecanlandırıyordu fakat yiyemediğimde ya da tadını sevmediğimde üzülüyordum, böylelikle zamanla yiyeceklerine olan heyecanım da kayboldu gitti. Ürünlerin ambalajlarını çok beğendim, bu konuda başarılı olmaları kaçınılmazdı zaten; bazen arkadaşlarıma ambalajlarını hediye ediyorum, çok hoşlarına gidiyor. :)
        Ürünler üzerinden anlatayım biraz da;

9 Ağustos 2015 Pazar

GEZİ ALIŞVERİŞİ: KIRTASİYE, DERGİ, KAHVE VE IVIR ZIVIR.


        1 haftalık bir geziye çıkılır da hiç Şeyma birşeyler almadan durur mu? Tabii ki durmaz!
        Eskişehir gezim sırasında bir kitapçıya uğradık, Porsuk nehrinin kenarında, kafelerin arasında bir kitapçıydı. Öylesine girdiğimiz bu yerde beni çok heyecanlandıran birşey buldum; eski dergiler! Fiyatları 2 ile 3 Tl arasında değişen çeşit çeşit dergi vardı burada. Büyük bir iştahla saldırdım raflara; Atlas'ın eski sayıları, Gezgin'in eski sayıları, National Geographicler.. Beni en çok mutlu eden ise National Geographic 1995 September ve January sayıları oldu. Benle aynı yaşta olan, orjinal dilinde National Geographic bir Nat Geo sever için ne ifade ediyor bilemezsiniz. Gerçekten çok mutlu oldum, umarım bu dergilerden daha çok bulabilme fırsatım olur. İşte benim kıymetli dergilerim:

GEZİDEN NOTLAR

        Dopdolu ve musmutlu geçen bir haftanın sonundan herkese merhabalar,


        Öncelikle gezi arkadaşlarımdan bahsetmek istiyorum. Feyza benim liseden arkadaşım, Betül ise Feyza'nın üniversiteden arkadaşı. Feyza birkaç yıl önce tanıştırdı Betül ile beni ve çok yakın iki arkadaş olduk onunla. Geçen sene Kore'den arkadaşım geldiğinde İstanbul'u gezebilmemiz için yardımcı oldu Betül bana, onu ilk kez o zaman gördüm. Betül, İstanbul'da oturuyor ve ikinci kez görüşebilmemiz için geçen Cumartesi günü(1 Ağustos) bize geldi, iyi ki geldi, hoşgeldi!!
        İlk gün Betül ile o kadar çok sohbet ettik ki, bir yıllık bir sohbetti bu. Birlikte yemek ve tatlı yaptık. Sohbet ederek günü sonlandırdık ve sabah erkenden Feyza'nın evine doğru yollara düştük. Feyzalarda ki nefis yemeğin ardından doğaya, ormanlara doğru rota çizdik. O kadar iyi geldi ki bu doğa gezisi bize, ruhum huzur ve mutlulukla doldu. Dağ çilekleri, çilek tarlaları, ağaçlar, çiçekler, böcekler.. Feyzalarda üç gün kaldık, herşeyiyle çok güzel bir üç gündü; Feyza ve ailesi bu dünyanın en misafirperver ailesi olduğu için mükemmel bir üç gündü desem az kalır galiba. Daha sonra benim evime geldik ve Eskişehir gezisine çıktık. Odunpazarı Evleri, Balmumu müzesi, Kanatlı Avm, Kitapçılar, Sazova Bilim Sanat ve Kültür Parkı, Carrefour Avm. Sabah 8'de başlayan gezimiz akşam 9'da bitti. Çok güzel, tam planlandığı gibi geçti fakat oldukça da yorucu bir gündü. Son gün yani Cuma gününü evde dinlenerek geçirdik ve Cumartesi 4'de Betül yola çıktı, 7'de Feyzanur gitti.
          Bana dünyalar kadar güzel anılar bırakıp gittiler. Şu an odada yanlızım ve sessizlik içinde oturuyorum. Bir yerden Betül'ün sesi gelicek, Feyza bir İngilizce kelimenin anlamını sorucak diye bekliyorum. İnsan güzel şeylere ne çabuk alışıyor ve o zamanların değerini yanlız kalınca daha çok anlıyor...
          Üzülmüyorum çünkü bu bir son değil, başlangıcımızdı. Daha güzel günlerde daha güzel zamanlar geçirmek üzere görüşürüz kızlar, bunu bekliyor olacağım...

31 Temmuz 2015 Cuma

GÜNEY KORE İLE MEKTUP ARKADAŞLIĞI (PART 2)

        Herkese Merhabalar,


        Öncelikle bu konuyla ilgilenip tüm sosyal ağlarımdan bana mesaj atan herkese çok teşekkür ederim, anlaşılan o ki mektup arkadaşı isteyen oldukça kişi var ve bu beni çok mutlu etti çünkü mektuplaşmak güzel şey, o hissi yaşamanızı isterim. Heheheh, o zaman ben sizin isteğinizi daha da artıracak paylaşımlar yapmaya devam edeyim.
         Bugün sizlere Kore'den aldığım mektupları göstereceğim. Bugüne kadar 15 mektup aldım Kore'den; 14 tanesi kızlardan, 1 tanesi erkekten. Erkek oranı neden hiç yokmuşcasına az derseniz mektup arkadaşlığı yapan erkek nüfusu gerçekten az çünkü. Haydi mektuplara yakından bakalım! Mektupların iç kısımlarını gösteremeyeceğim maalesef, anlayışla karşılarsınız.

30 Temmuz 2015 Perşembe

GÜNEY KORE İLE MEKTUP ARKADAŞLIĞI (PART 1)

        Herkese Merhabalar,


        Bir sticker fotoğrafı ile Kore'den gelen tüm eşyalarımı paylaşacağımı söylemiştim ve bugün paylaşmaya karar verdim. Ama sanırım önce size en baştan Kore hikayemi anlatmalıyım. Güney Kore ile tanışmam ilköğretim yıllarımda oldu, Trt 1'deki dizilerle, ahh o diziler.. Daha sonra lisede benim gibi Koresever arkadaşlar edindim ve Kore sevgim onlarla arttıkça arttı. İnternette pek çok Koreli ile tanıştım ve 11.sınıfta en yakın Koreli arkadaşlarımla mektuplaşmaya başladım. İlk önce sadece mektup yolluyorduk, sonra koliler dolusu hediye yollamaya başladık. Üniversiteye başlayana kadar devam ettik fakat üniversiteye başlayınca devam ettiremedim.
         Kore'den gelen hediyelerimi 3 kısımda göstereceğim: eşyalar, mektuplar ve yiyecekler. Gösterdiğim tüm hediye ve mektuplar 6 Koreliden geldi; en fazla şey en yakın Koreli arkadaşım Chae Kyeong'dan. Birde geçen yaz Seonmi unni Türkiye'ye geldi ve eşiyle evimizde misafir oldu, gelirken pek çok hediye getirmişti. Diğer 4 Koreli arkadaşımla bir veya iki kere mektuplaştık, pek fazla şey yok onlardan. Yani gördüğünüz ürünler Seonmi unni ve Chae Kyeong chingudan diyebilirim.
         Haydi eşyalara yakından bakalım:

29 Temmuz 2015 Çarşamba

DESENLİ BANTLARLA KLİPS SÜSLEME (PART 4)

        Herkese Merhabalar,

        Desenli bantlarla yaptığımız projelere 4. partla devam ediyoruz. Bugün de basit, şık bir diy paylaşıyorum sizlerle. İlk gördüğümde benim çok hoşuma gitti ve hemen denemeye koyuldum.
        Yaklaşık 6-7 civarı klipsim var ve hepsi de siyah renkteler. Onlara desen katacak olmak beni çok heyecanlandırdı ve hemen bir bant serisini aldım elime, başladım kaplamaya. Renkli bir şey değil de daha ağır duran, şık duran bantlar seçtim. Klipslerim siyah olduğu için bu koyu tonlar daha orjinal gözüktü, klipsinizin rengine göre bant seçerseniz daha iyi sonuçlar alacağınızı düşünüyorum.
        Yapımına gelirsek;

ORİGAMİ ''GEMİ''

        Herkese Merhabalar,

        Kısa bir süre önce paylaşmıştım bu resmi Instagramda. Beğendiğim çorapları çizimlerle, birşeylerle paylaşmayı çok seviyorum. Bu çorapları görür görmez onlarla ne yapabileceğim yerleşti kafama, origami sanatıyla minik gemiler yapacaktım ve parmak uçlarımda yüzeceklerdi..
        Origami gemi, benim ilk öğrendiğim origami sayılır. Küçükken o kadar çok yapardım ki, arkadaşlarım üstünde hayranlık bıraktırıyordu ve bu iş benim çok hoşuma giderdi. ''Aaaa nasıl yapıyorsun?'' diye sormalarından büyük zevk alıyordum, yaptığım gemiyi de hediye ediyordum. Birçok defterim bu origami işleri, resim çizme işleri yüzünden minicik kalmıştı. 100 sayfalık bir defter yıl sonunda 50 sayfacık kalıyordu, gerisini siz düşünün..
        Gemi yapımını çoğu insan bilir ama bilmeyen de çok insan vardır. Bilmeyenler için Youtube'dan bir video koyuyorum buraya, nasıl yapıldığını detaylı olarak göstermiş.

26 Temmuz 2015 Pazar

BLIZZARD STORE'DAN MATARA ALIŞVERİŞİ

    Merhaba herkese, uzun bir aradan sonra Şeyma'nın yoğun istekleri doğrultusunda, yakın zamanda aldığım 2 matarayı size tanıtacağım. Aslında aklımda hiç matara almak yoktu, zaten benim aklımda pek alışveriş yapmak olmaz, ama bir oyun firmasından (Blizzard) bir kupon kazanınca (kargoyu bedava yapan bir kupon, kuponsuz kargo yaklaşık 10 dolar) zaten firma da hoşuma gittiği için mağazalarına bir bakayım dedim, ve bu iki matarayı bayağı bir beğenip birini kendime birini de Şeyma'ya aldım.

     Önce Şeyma'nın matarasına bakalım:

DESENLİ BANTLARLA EŞYALARIMIZI KAPLIYORUZ (PART 3)

        Herkese Merhabalar,


        Desenli bantlarla yapabiliceğimiz 'kendin yap' projelerine son hızla devam ediyoruz. Bugün desenli bantlarla günlük hayatta en çok kullandığımız ürünlerden üçüne renk katacağız; anahtar, şarj aleti ve kalem.

25 Temmuz 2015 Cumartesi

DESENLİ BANTLARLA PASTA VE KEKLERE SÜS YAPIYORUZ (PART 2)

        Herkese Merhabalar,



        Desenli bantlarla yapılabilicek ikinci 'kendin yap' ile karşınızdayım. Bugün ki desenli bant projemiz; pasta ve kek süsü.  Öncelikle bu yazı ve konu vesilesiyle anneme kek yaptırttım, canım annem iyi ki var. Ben kek dilimine koydum ama cupcakelerde çok daha hoş durucağını düşünüyorum. Özel günlerde sevimli kaplarınıza cupcakeler yapıp bu süslemeden yapabilirsiniz; yapılması basit, görünüşü çok şık olacaktır. Ayrıca sadece pasta ve keklerde değil; meyvelerde, atıştırmalıklarda, şerbetli tatlılarda da kullanılabilir.
        Malzemeler: desenli bant, kürdan ve makas.
        Yapımına gelicek olursak:

BİRAZ ONDAN BİRAZ BUNDAN

        Herkese Merhabalar,


        Son günlerde gerek online yaşamımda gerek günlük yaşamımda olabildiğince aktif olabilmek için elimden geleni yapıyorum. Planlar yapıyorum, uygulayamazsam yeni planlar araya sokuyorum. Aileme ve arkadaşlarıma vakit ayırıp güzel birşeyler yapmaya çabalıyorum. Biraz yemek yapıp öğreniyim diyorum, biraz anneme ev işlerinde yardım ediyorum. Aklımda olan craft, kağıt, kırtasiyeye dair ne varsa bir bir yapıyorum. Yani ben bu aralar biraz ondan biraz bundan, dolu dolu bir yaz geçiriyorum.
        İnstagramda son günlerde paylaştığım fotoğraflar üzerinden gitmek istiyorum;

24 Temmuz 2015 Cuma

DESENLİ BANTLARLA ATAŞ SÜSLEME (PART 1)

        Herkese Merhabalar,


        ''Desenli bantlarla neler yapabiliriz?'' sorusu en çok aldığım sorulardan biri. Her sorana da ''Desenli bantlarla yapabiliceklerinizin sınırı yok.'' diyorum. Yine de herkes ''şöyle yapabilirsin'' dememi istiyor. Ben de bloguma desenli bantlarla yapılabilicek basit bir kaç kendin yap projesi yazmaya karar verdim. Desenli bantlarla yapacağımız ilk şey ise ataş süslemek!
         Bu fikri ''Pinterest'' deki bir fotoğraftan aldım. Uzun süredir defterlerimde kullanıyordum bu ataşlardan, hem kullanışlı hem şık. Kitap ayracı olarak da kullanıyorum ben.
         Yapılışına gelirsek:

23 Temmuz 2015 Perşembe

KURU BOYALAR İÇİN KALEMLİK YAPIYORUZ

        Herkese Merhabalar,


        Çok şirin, eğlenceli bir diy(kendin yap) projesiyle karşınızdayım. Bugün uzun zamandır aklımda olan ama vakit bulup bir türlü yapamadığım kalemliği yaptım. Kuru boyalarım için özel, sevimli ve şık bir kalemlik istiyordum. Kafamda birkaç model de vardı. Öncelikle düşündüklerimi kağıtlara çizdim, içlerinden en hoş görüneni seçtim. Düz beyaz alçı bir kap satın aldım, 1 Tl idi. Ben pazardan aldım, nerelerde satılır pek bilemiyorum ama biraz ararsanız bulabilirsiniz.
        İşte bu kabın ilk hali;

PTT'DEN ÜCRETSİZ KARTPOSTALLAR

        Uzun bir aradan sonra Herkese Merhabalar,


        Bu günlerde ki en büyük uğraşım yurt dışından mektup arkadaşları edinmek ve mektuplaşmak. Evde bulunduğum bu dönemde yaz bitmeden birkaç mektup atıp mektup almak istiyorum. Çünkü yurtta kaldığım sürede bunu yapamıyorum.
        2 gün önce mektup yollamak için Ptt'ye gittim. Mektuplarımı görevliye verdim. O, işlemlerimi yaparken masanın üstünde duran kartlar hemen dikkatimi çekti. Ücretli olduklarını düşündüm ama yine de birkaç tanesini gözüme kestirmiştim ve almayı düşünüyordum. ''Ne kadar?'' diye sorduğumda ise ''Onlar ücretsiz'' cevabı geldi ve bir hızla hepsinden birer ikişer almaya başladım. Çok sevindim ben bu işe ve de sevincimi sizlerle paylaşmak istedim buraya yazarak. Çoktan beri var olan birşeymiş bu, geç olsun güç olmasın diyorum. Artık ordaki kartpostalları takipte olacağım.
        Kartpostalların içeriğine gelicek olursak;

7 Temmuz 2015 Salı

BUGÜNLERDE BEN!


       Bugünlerde ben bir meşguliyetin içindeyim. Kendime zaman ayırmak için çok uğraşıyorum. Kendime zaman ayırmak derken ne kasdettiğimi  de yukarıdaki resimde görebilirsiniz. Bu hafta dışarıdaydım böyle, güzel havayı bulunca topluyorum malzemeleri çıkıyorum bahçeye. Birkaç mektup yazdım geçen günlerde, bugün ajandama yazı yazdım(yukarıdaki resim) ve de birkaç diy çalışmam oldu.

3 Temmuz 2015 Cuma

İYİKİ DOĞDUM BEN!

        Herkese Merhabalar,

        Dün benim doğum günümdü, sıradan normal bir gündü çünkü doğum günümü üç gün önceden büyük bir sürprizle kutladılar. Bu yılki doğum günüm her yıl olduğu gibi yine ailemle sade, kendi halindeydi ama bu doğum günümü diğerlerinden ayıran birşey vardı; sizlerden gelen mesajlar! Bu yıl o kadar çok mesaj aldım ki; blogumu takip edenlerden, instagramdaki arkadaşlarımdan, okuldaki arkadaşlarımdan, akrabalarımdan kısacası beni tanıyan herkesten. Doğum günümü kutlayan herkese tek tek teşekkür ettim fakat buradan ayrıca teşekkür etmek istiyorum: çok teşekkür ederim, iyi ki varsınız :))
        Gelelim Efemden gelen doğumgünü hediyelerime:

29 Haziran 2015 Pazartesi

DESENLİ MİNİ TAHTA MANDALLARIM

        Güneşli bir Pazartesi gününden herkese merhabalar,

        Bugünün konusu; desenli mini tahta mandallarım. Dün gece instagrama Coca Cola mandal kutumun üstten bir fotoğrafını yüklemiş ve 'coming soon' demiştim. Ve de sizleri çok bekletmeden hemen yazıyım dedim.
        Desenli mini tahta mandallarla ilk tanışmam 2009 yılında Koreli mektup arkadaşımdan gelen 2 küçük mandalla başladı. Onlar benim hala favori mandallarım ve bu minik sevimlileri tanımama vesile oldular. Daha sonra gördüğüm mandalları almaya başladım. Pek çok mandal aldım şimdiye kadar fakat ya hediye ettim ya da kayboldular. Elimde resimdeki mandallar kaldı sadece ki onlarda bana yetiyor.
        Ben bu mandalları genelde resimlerimi duvara asmak için kullanıyorum. Bazen de birşeyleri tutturmak için kullanıyorum.
        Ve gelelim hangi mandalı nereden, ne kadara, ne zaman aldığıma:

28 Haziran 2015 Pazar

MİNİ KIRTASİYE ALIŞVERİŞİ

        Herkese Merhabalar,

        Uzun zamandır kırtasiye alışverişi yapmamıştım. Evime dönmüşken yaşadığım yerdeki kırtasiyeleri gezmemek olmazdı(Bilecik/Bozüyük). Çok birşey bulamadım ama hoşuma giden birkaç şeyi aldım. Şu an okullar tatil olduğu için kırtasiyelerde pek birşey yoktu, hep gelicek dediler. Okulların açılmasına yakın heryeri iyi takip etmek lazım anlaşılan.
        Aldıklarıma gelirsek:

26 Haziran 2015 Cuma

ODA DIY'İ YAPIYORUZ: RENGARENK BAYRAKLAR (ROOM DIY)

       Herkese Merhabalar,

       Bugün sizlerle çok hoş bir oda diy'ini paylaşacağım. Arkadaşım Sinem ile birlikte ortaklaşa yaptığımız ve çok sevdiğimiz bir çalışma oldu bu oda diy i. Nerden aklımıza geldi? Bayraklar nerelere asılır? Nasıl yapılır?
       Öncelikle Sinem ile birlikte birşeyler yapmak istiyorduk. Uzun uzun düşündük, pek çok şey geldi aklımıza fakat basit ve hoş birşey olsun istiyorduk. Sonunda bayrakları yapmaya karar verdik.
       Bu bayrakları heryerde kullanabilirsiniz; yatağınızın başına, kapının üstüne, masanıza, gardrobunuza ve boş olan tüm duvarlara. Ben aşağıdaki resimde görüldüğü gibi duvara astım. Pembe ve mavi tonlarını kullandım ve 8 adet bayraktan oluşuyor, bir desenli bir düz renk sırasıyla gidiyor.
       Ve gelelim bayrağımızın yapımına, çok basit bir yapımı var ve çok az zamanınızı alıyor.
       İşte yapımı:

25 Haziran 2015 Perşembe

MEKTUBUM VAAAR!

        Herkese Merhabalar,

        Çok uzun zamandır yazmadığımın farkındayım. Hatta o kadar uzun olmuş olmalı ki ''Bıraktın mı?'' diye soran bile oldu, tabii ki bırakmadım. Geçen 2 hafta o kadar meşguldüm ki size anlatamam, herşeye biraz mola vermek zorunda kaldım. Ama artık burdayım ve sizlerle paylaşabildiğim ne olursa paylaşıcağım, çok güzel bir yaz bizleri bekliyor..
        Bugünün konusu çok yakın bir arkadaşım olan Sinem'den gelen mektup. Kısa bir süre önce ona doğum günü için birşeyler yollamıştım. O da bana birşeyler yollamak istedi ve bugün güzel mektubunu aldım. Minik güzel kalbiyle beni düşünüp yazdığı, yaptığı, aldığı herşey için çok minnettar oldum. Beni ne kadar mutlu ettiğini o biliyor.
        Detaylı olarak gönderdiklerine bir bakalım:

11 Haziran 2015 Perşembe

KIRTASİYESEVER MANEKİ NEKO'NUN MAKASLARI

        Herkese Merhabalar,


        Makaslar, kırtasiyeseverler için su gibi bir ihtiyaçtır. Hatta bir zaman sonra bir makasla yetinemez, ikincisi, üçüncüsü, ayy bu da lazım olur deyip dördüncüsünü alır ve böyle devam edip gider. Resimde gördükleriniz 3 normal makas, 2 süsleme makası ve 2 falçata. Falçataları da makas gibi kullanan ben, onları da görün istedim. Bu arada benim daha çok makas ve falçatam var, bunlar gündelik kullandıklarım.
       Neyi, niçin, nereden alıp nasıl kullandığıma gelirsek:

5 Haziran 2015 Cuma

STABILO POINT 88 KALEMLERİM

          Herkese Merhabalar,


          Bu yazıyı yazmak için geç kaldım sanırım, hep paylaşıcam diyorum ama her defasımda başka bir şey yazıyorum. Bugün başka birşeyim yok ve yazıyorum sonunda.
          Stabilo Point 88 ile tanışmam lisede oldu, daha önceden almışmıydım, hatırlayamıyorum. İlk olarak kırmızı ve mavi rengini almıştım, uzunca bir süre de kullanmıştım. Kalitesi, yazımı, görünüşü, popüleritesi hep beni çekmiştir kendine ama hiçbir zaman çok fazla Stabilo kalemim olmadı. Bana pahalı gelirdi Stabilo, iki üç taneyi yeterli görürdüm. Fakat kalem sevgim son yıllarda arttıkça arttı, neyi alsam şunuda mı alsam, şu renk de bana lazımdı derken bir baktım ki Stabilo kalemlerim olmuş. Kalemlerim olmuş diyorsam, öyle çok birşey değil; yine sayılıcak kadar ama hiç bu kadar Stabilo Point 88 kalemim olmamıştı benim..
          Hangi rengi nereden ne kadara aldığıma gelirsek:

29 Mayıs 2015 Cuma

BU SEVİMLİ KOKUYA BAYILDIM

      Herkese Merhabalar,


      Bu kokuyu görür görmez ambalajına bittim, hatta ne olduğunu anlayamadım ilk önce, üstüne bakınca anladım ki kokuymuş. Ambalajı için zaten alıcaktım ama o nasıl güzel bir kokudur, buram buram bahar, çiçekler, doğa kokuyor.
      Öncelikle koku olarak kullanıcam, daha sonra paketini hediye paketi olarak değerlendiricem.
      Karaca'dan aldım(mutfak eşyaları satan), fiyatı 3 TL. Görürseniz ve alma fırsatınız olursa kaçırmayın.
      Çiçeklerin mis kokusunun hep sizinle olması dileğiyle hoşçakalın..

28 Mayıs 2015 Perşembe

SİYAH BEYAZ YAZICISI OLANLARA SİYAH BEYAZ DESENLER

        Herkese Merhabalar,

        Şu aralar kırtasiyelere renkli çıktı parası döküyorum; beğendiğim resimleri çıkarttırmak, biriktirmek, diy çalışmalarımda bolca kullanabilmek istiyorum. Fakat renkli çıktıya sahip değilim ve minumum 50 kuruşa çıkarttırabiliyorum. Sanırım bu çoğumuzun da sorunu.. Hal böyle olunca oturup düşündüm, renkli çıktım yoksa siyah beyaz var, peki siyah beyaz neler çıkarılabilir dedim, internette uzunca araştırdım ve çok hoş desenler buldum. Resimde gördüğünüz desenleri çıkardım, sizde bunlardan çıkarttırmak isterseniz, yapmanız gerekenler çok basit:

FAVORİ HAZIR YEMEĞİM INDO MIE HAZIR NOODLE


             Indo Mie hazır noodlelar şu ara yurtta en bolca tükettiğim şey sanırım (yurdunuzda yemek pişirmek yasaksa hele), bıkmadan usanmadan yiyorum, yiyorum ve yenisine hayır demiyorum, en az bi 5 tane elimde yoksa aç kalıcakmış gibi hissediyorum, markete gidince ellerinde biticekmiş gibi saldırıyorum :D Bu hal iyi hal değil ama öğrencilik işte...
             Resimde de gördüğünüz gibi 2 türü var bu markanın, ben genellikle o mini ambalajlıları tercih ediyorum çünkü aynı miktar farklı fiyat, mini paketli olan 1 TL iken kartonumsu o kapla

26 Mayıs 2015 Salı

KARIŞIK ALIŞVERİŞ

        Herkese Merhabalar,

        Karışık bir alışveriş demişsem bilin ki bir Avm'ye gitmişimdir ve tabi ki alışverişimin çoğunluğunu kırtasiye ürünleri oluşturmuştur. Aslında şu ara alışveriş yapma gibi bir planım yoktu, Avm'ye gitme planım hiç hiç yoktu, ta ki H&M'de ki indirimi görene kadar. H&M makyaj ürünlerinde ciddi bir indirim yapmış; ne alırsan 1 Tl, 3 Tl, 5 Tl ve de ürünleri görseniz, gerçekten alınasılar. Sırf bu indirim için çıktım yollara fakat Samsun'da ki H&M'de ne o resimde gördüğüm ürünler ne de indirim yoktu, başka bir indiriminden birkaç parça şey alıp çıktım. Sonra Lc Waikiki ve Nt'ye gittim. Lc Waikiki'den bir çorap ve elbise(hediye), Nt'den resimde gördüğünüz tüm kırtasiye ürünlerini satın aldım.
         Fiyatlarıyla aldıklarım:

22 Mayıs 2015 Cuma

(REC)NOTE MİNİ DEFTER

        Herkese Merhabalar,


        Bugün size şu aralar favorim olan minik (rec)note defterimi anlatacağım. Yakın zamanda Nt'den 3 Tl'ye aldığım mini bir defter bu. Zaten beğenerek almıştım, kullanınca daha da sevdim. Bu defteri yapıcaklarımı, alınıcakları liste halinde yazmak için aldım ve öyle de kullanıyorum. Minik kullanışlı olduğu için çantamda duruyor, çantamın vazgeçilmezi.
        Gelelim defterin içine, içeriğindekiler bunlar:

18 Mayıs 2015 Pazartesi

ERKEK ARKADAŞIMIN KALEM KUTUSUNDA NELER VAR?

        Herkese Merhabalar,


        Sanırım henüz bloğumda kendi kalem kutumu paylaşmadan erkek arkadaşımkini paylaşıyorum. Benim oldukça kalem kutum olduğu için bugüne kadar paylaşmak zor geldi ama en yakın zamanda kendi kalem kutularımı da paylaşacağıma söz veriyorum. Erkek arkadaşım Efe'nin kalemlerle pek arası yoktu ama ben hayatına girince olmak zorundaydı. Sürekli ona da birşeyler alıyordum, ben kırtasiyelerde alışveriş yaparken beklemekten sıkılıp o da ne var ne yok diye bakmaya başladı. Son zamanlarda onu baya ilgili görüyorum bu konuda, şimdilik bu kalem kutusu var, bence baya iyi bir gelişme ;)
        Haydi kalem kutuyu ve içindekileri inceleyelim:

12 Mayıs 2015 Salı

DESENLİ BANT ALIŞVERİŞİ (MASKİNG TAPE, WASHI TAPE)

        Herkese Merhabalar,

        Bir desenli bant alışverişiyle daha karşınızdayım. Toyzz Shop ve Nt'den daha önce bu serilerin farklı desenlerini almıştım, şimdi de bunları alma fırsatım oldu :)
        İlkbahara uygun rengarenk bantlar aldım, görür görmez bayıldım renk tonlarına. Arabalı, hayvanlı, evli bantlara ise ayrı bittim çünkü bu bantlarda ki desenleri sticker olarak da kullanabilirim, umarım nasıl kullandığımı gösterebiliceğim yazı paylaşıp size gösteririm. Gelelim hangi banta nereden ne kadara aldığıma:

11 Mayıs 2015 Pazartesi

RATATOUILLE - FAVORİ ANİMASYONUM 。◕‿◕。

         Ratatouille (Ratatuy, Fare Aşçı) - 2007

          Disney ve Pixar'ın güçlerini birleştirince ortaya çıkan bu eşsiz animasyonunu beğenmeyen yoktur heralde , her ne kadar çocuklar için yapılmış gibi görünsede büyük küçük hepimizin sevebiliceği bir animasyon Ratatuy :) . Ve benim gibi her filmin en küçük ayrıntısını inceleyen biri için Ratatuy tek kelimeyle eşsiz...
          Film çıktığı andan itibaren büyük bir gişe yapmıştır ve yüksek bir imdb notuyla ilk 250'de kendine yer bulmuştur.
  Fransızca'daki karşılığı bulamaçmış ratatuyun; patlıcan, biber, kabak, sarımsak ,soğan ve biberlerin dilimlenip ek malzemelerle pişirilmesiyle ortaya çıkan bir yemek, Fransızların yoksulluk çektiği zamanlarda bolca tükettiği bir yemekmiş.. Zaten Ego'nun flashback'inde de bu öğe işlenmişti :)
Ego'nun geçmişe dönüşü..
          Brad Bird'in 2005'de Jan Pinkava'den aldığı Ratatouille filmi, Pixar'ın sekizinci filmidir.Filmi peter o'toole, ian holm, brian dennehy, lou romano, brad garrett, james remar ve will arnett' seslendirmişdir ve
Ratatouille en iyi Animasyon dalında Oscar Ödülü ve ayrıca BAFTA Ödülü'de kazandı.

          Filmde Fare Remi ve fare ailesinin yaşadığı olaylar anlatılıyor. Hayal gücüne maruz kalan şef Guasteu hayranı Remi, yeryüzüne çıkıyor ve kendisini Şef "Gusteau's" restoranının önünde buluyor. Bu restorana giriyor ve çöpçu çocuk Linguini'nin yanlışlıkla karman çorman ettiği çorbayı düzeltiyor ve çocuk onu farkedince kaçıyor. Çocuk peşinden koşuyor, ancak onu yakalayamıyor. Fare çocuğa yardım etmeye karar veriyor ve serüven başlıyor. Daha sonra farenin yardımıyla çocuk ünlü bir şef oluyor. Ama bir süre sonra asıl şefin fare olduğu ortaya çıkıyor. Vikipedi
            Filmi altyazılı olarak  burdan izleyebilirsiniz. (Altyazılı izlemenizi tavsiye ederim.)
            Not: Yazılarımın arasında ara ara favorilerimi belirttiğim yazılar paylaşacağım ^.^