10 Eylül 2017 Pazar

SİLGİ REHBERİ - 2

         

                 Silgi rehberinin 2. yazısında resimdeki 11 silginin incelemesini yapacağım. Bunlar bu eğitim yılımın 2. döneminde, Ocak'tan bu yana kullandığım silgiler. Birinci dönemde kullandığım silgilerin yazısı için tık.

                 1) 'Faber Castell Hamur Silgi (Art Eraser)' : Bildiğimiz hamur silginin kapaklı kapta olan versiyonu. Üstünde yazan 'art eraser' dan da anlaşılacağı üzere bu silgiler 'sanat silgisi' ve çizim yaparken kullanıyorlar. Normal kağıtta bu silgiyle silmeye çalışırsanız silmeyi bırakın, daha da kötü olabilir. Eskiz ve aydınger kağıdında çalışırken maharetlerini görebilirsiniz. Kolay kolay bitmez, sadece fazlaca pislenir. Oyun hamuru gibi oynayası gelir insanın bu silgiyle, bu gibi durumlarda ekstra pislenir. Ben silme işlemi yaparken ihtiyacım olduğu kadarını koparıp kullandıktan sonra kutusuna geri koyuyorum. Kutusuz olanları kalem kutu içinde çok fazla pis olacağından kutulu almanızı tavsiye ederim. Silgileri pek çok kırtasiye ve sitede bulabilirsiniz. Ben şuradan almıştım, tık.
 
                2) 'Bigpoint Dust Free Non-Toxic' : İlk kez Bigpoint'in silgisini alıp denedim. Alma sebebim dokunduğumda çok yumuşak olması ve uygun fiyatıydı. Bence bu silginin en iyi özelliği fiyatı. 'Dust free' yani tozsuz, 'Non-toxic' yani toksik içermeyen (zehirli kimyasallar) ve de yumuşak olsun diyorsanız, bu özellikleri içeren en uygun fiyatlı silgilerden biri bu silgi. Ben 0.50 Kr'a, Nt'den almıştım. Kısacası günlük kullanım için ideal, ucuz fiyatlı, orta boyutlu, yumuşak bir silgimiz.

                3) İkinci silginin siyah olanı. Ben sadece beyaz renkli olanı denediğim için bunun nasıl sildiği hakkında bir deneyimim yok. Fakat pek bir farkının olmadığını düşünüyorum. Fiyatı yine 0.50 Kr.

                4) 'Pentel Ain Hi-Polymer Plastik Silgi' : Pentel silgilerle de bu yıl tanıştım ve genel anlamda çok memnun kaldım. Öncelikle Pentel silgiler hakkında şu bilgiyi vereyim. Bu silgiler Hi-Polymer. Buradaki polimerin sözlük anlamı: yapısında birçok molekülün tek bir molekül durumunda bulunduğu (bileşik). Yani sık dokulu silgiler bunlar ve genel özellikleri şöyle:
               'Kurşun işaretlerini çok hafif basınçla kaldırmak için özel olarak tasarlanmış yüksek kaliteli silgiler. Kağıt yüzeyini çizmeden veya yırtmadan temizler ve toz bırakmaz. Aşındırıcı olmayan blok silgi yaşla çatlamaz veya sertleşmez ve yumuşak kalır.'
              Tayvan üretimli bu silgilerin en sevdiğim yanı o yumuşak plastik hissiydi. Pek çok türü olan bu silgilerin 4 numaralı, 'Ain' versiyonu, uzun ince bir silgi görünümünde. Bu 'Ain' silgilerin 4 türü var: kırmızı renkli olan 'soft', açık mavi olanı 'light', bendeki 'standart' ve siyah olanı ikinci bir 'standart'. Ve 'Ain' silgilerin aynı zamanda küçük versiyonları da mevcut. Bendeki uzun standart versiyonu, gayet güzel siliyor. Çizim yaparken uzun yapısı nedeniyle bolca kullanıyorum. Minik el yazım olduğu için yine yazarken de etkili bir silgi.

                5) 'Pentel Hi-Polymer Light Silgi' : Yukarıda Pentel Hi-Polymer silgilerin genel özelliklerini belirttim. Tüm hepsi bu silgi için de geçerli. Bunlara ek olarak diyebileceğim 'Light' olması nedeniyle daha kolay bir siliş sağlıyor.

                6) 'Pentel Hi-Polymer Soft Silgi' : Benim bu yıl en çok kullandığım, Pentel'in en yumuşak silgisi. Yumuşaklık birinci aradığınız özellik ise bu 'Soft' olanını öneririm. Ayrıca bu silginin boyutunu da oldukça sevdim; ne çok büyük ne çok küçük, oldukça kullanışlı.

                7) 'Pentel Hi-Polymer Silgi' : Bu standart bir silgi, yumuşaklığı ve silmesi gayet iyi. Pentel Hi-Polymer silgiler hakkında son olarak söyleyebileceğim şeyler. silgilerin renklerle belirtilmiş özelliklerde (light,soft,standart) her boyutta versiyonları mevcut, bu yüzden aradığınız keskin özelliği bulmada zorlanmazsınız. Ben Pentel silgileri Nt'den almıştım, silgilerin her biri 3.5 Tl idi. Yani biraz pahalı silgiler diyebiliriz. Fakat iyi silmeleri, uzun ömürlü olmaları, kaliteleri dolayısıyla '1 tane alın tam alın.' diyebileceğim bir silgi bunlar.

                8) 'Milan Tecnik 920' : Yine bu yıl en çok kullanıp, sevdiğim silgilerden biri. Teknik resimler için son derece uygun bir silgi. Yumuşaklığı, silmesi, dokusu, tozsuz oluşu ile beğenip çizim yaparken sık sık kullandım. Şuradan aldım, tık. Fiyatı 2.50 Tl.

                9) 'Monami Dust Free Soft&Clean Eraser' : Daha önce Monami silgilerin küçük mavi kaplı olanını kullanmıştım, özellikleri pek aklımda kalmadı. Bu silgiye gelecek olursak açıkçası beklentimin altında kalan bir silgi oldu diyebilirim. Fena silmiyor, alıp kullanılabilir. Bence çizim için uygun değil, günlük kullanım için tercih edin. Denemek için aldım, bir daha almam büyük ihtimalle. Nt'den almıştım, 2 civarı bir fiyatı vardı.

                10) 'Rotring Tikky 20' : Bu Rotring silgiler kendi kalemleri için yapılmış olmasına rağmen fazlaca sertler, iz bırakıyorlar ve tozsuz olduğu da söylenemez. Rotring kalem kullandığım için aynı kalite beklentisi ile aldığım fakat hayal kırıklığı yaşadığım bir ürün denemesi oldu.

                11) 10 numarayı denedikten sonra açıp kullanmayı denemedim, dolapta bir köşede bekliyor. Rotring silgileri bir kırtasiyeden almıştım, pek çok yerde satışları var. Fiyatları 2 Tl civarıydı sanırsam.

                Bu yıl kullandığım silgiler bunlardı. Pek çok yeni silgiyle tanıştım ve bununla birlikte kafamda ki silgi anlayışı çokça değişti diyebilirim. Elimdekiler bittiğinde denemeyi istediğim silgileri de şimdiden belirledim: 'Tombow Mono silgiler', 'Pilot'un silgileri', 'Uni Boxy', 'Seed Radar', 'Staedtler Mars Plastic Eraser', 'Pentel Ain Stein' ve birkaç Japon ürünü olan silgi daha. Bu silgilerin çoğunun bizde satışı olmadığı için büyük ihtimal toplu bir online alışveriş yaparım.

                Ve bu arada 'Silgi Rehberi' ikinci yazısını bugün yarın yazarım deyip neden 15 gün sonra yazdığım konusunu atlamadım. Blogumda, eski yazılarımda ki resimlerin, %75 kadarının kaybı nedeniyle bir şok geçirip, onları bulup eklemeye çalıştım günlerce. Öyle bir sorun ortaya çıkınca yeni bir yazıya elim gitmedi doğrusu. Neden resimlerin gittiğine gelecek olursak hala blog ayarları konusunda çok iyi olmayan ben şöyle aydınlandım. Eğer resimleri 'Google albüm arşivi'nden koyuyorsanız, albümü sildiğiniz anda fotoğraflar 'Google fotoğraflar'da dursa bile blogdan siliniyorlar. Bu nedenle en etkili yolun bloga yüklemek olduğunu gördüm. Fotoğrafları bulup yükledim ve de diğer yerlerden sildim, böylece yer kaplamaları da önlenmiş oldu. Bu minik yazı da blog yazarları için ufak bir bilgi olsun.

                Yeni silgi deneyimlerinde buluşmak üzere hoş kalın..

2 yorum:

  1. 4 numaralı silgiden en kısa zamanda edineceğim :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pentel Hi-Polymer silgilerin hepsini önerebilirim ^^ Sadece duyduğuma göre 'Ain'in siyah olanı beklenti altında kalmış, onun yerine Faber Castell Pvc siyah silgi çok daha iyiymiş. Bu da siyah silgi önerisi olsun. Rica ederim :))

      Sil