30 Ekim 2017 Pazartesi

AÇILIN, TÜTSÜ-CÜ GELDİ! ⍊

                 

        Tütsü ile çok küçükken tanıştım, mükemmel annemin mükemmelliklerinden biriydi o zamanlar tütsü benim için. Başka bir şeydi tütsü, kokusu tanıdık değildi, verdiği huzur çocukken bile huzurdu, büyüleyiciydi tütsü. Annemin bir tane daha, bir tane daha yakmasını isterdim. Tütsüler art arda tüterken çocukluğum bir tütsü gibi bitivermişti; yavaş yavaş, nasıl bittiğini anlamadan..

        Bilmem nedendir, annemde tütsü yakmaz oldu sonraları. Çocukluğumda kaldı tütsü, aklıma da gelmedi hiç. Ta ki bir gün bir tütsüyle karşılaşana dek..

        Büyüdüm, kendimce çok büyüdüm. Ve içim hala çocuk değildi zira ben dışı hala çocuk olanlardandım. Bir küçük tütsü, küçük bir paket tütsü, bu koca çocuğu ne kadar etkileyebilecekse o an o kadar etkilemişti. Yıllardır görüşmediğim çocukluk dostumdu tütsü ve yeniden tütmesini istiyordum eskisi gibi..

         Çok değil, 1 yıl önce karşılaştım tütsülerle. Kaldığım yurtta tütsü yakamıyor olduğum için, eve geldiğim her an durmadan tütsü yaktım, gerçekten durmadan. Çoğu annenin tahammül edemeyeceği kadar ev kokmuştu ve benim mükemmel annem tek bir kelime etmedi. Yurda dönerken ona farklı tütsüler bırakıyordum, döndüğümde yakılmış olduklarını görmek beni pek mutlu ediyordu. O da özlemişti tütsüyü, kim bilir ona neler hatırlatıyor, neler hissettiriyordu benim küçüklük dostum..

         Tütsü sizin için ne anlama geliyor ya da bir anlamı yok mu bilemiyorum ama küçüklük dostumu herkesin tanımasını isterim doğrusu. Çünkü pek çok şeyde aranan huzurun daha fazlasını, güzel kokan bir tütsü ve eşliğinde dingin bir müzik ile bulabilirsiniz.

         Tütsü öyle mum gibi her yerde satılan bir ürün değil, çok nadir karşılaşırsınız tütsü ile. Şu ana dek iki yerde karşılaştım ve buralardan aldıklarımı bitirdim. Hem yeni bir şeyler denemek hem de daha çok çeşidi daha uyguna almak için nette bir araştırma yaptım. Çok geçmeden pek çok tütsü satan online mağaza keşfettim. Fiyat, marka, çeşitlilik karşılaştırması yaptıktan sonra 'Bannt' adlı yerden tütsüleri almaya karar verdim. O kadar çok çeşit var ki açıkçası seçmek çok zor oldu. Çok pahalı değil tütsüler, tane fiyatı 3 Tl. Fakat o kadar fazla alıp evde çürütmeye de gerek yok, bittikçe alacağım. Tütsüleri aldığım site için tık.

          Şimdi gelelim kokularına ve özelliklerine. Öncelikle her tütsünün kendine özgü bir kokusu var ve aynı zamanda belli özellikleri bulunuyor. Örneğin; gül kokulu olan gül gibi kokuyor ve stresi azaltıyor gibi. Burada ayrıca tütsüler, kokuları ve özelliklerinden bahsetmek isterim fakat hem o kadar çeşidi yazmam zaman alır hem de henüz o kadar tecrübem yok. Bu nedenle sadece aldıklarımdan bildiğim kadarıyla bahsedeceğim.



          Rain Forest: (Yağmur Ormanı) Kokusu odunsu, biraz yoğun ve şuna benziyor diyemeyeceğim kadar farklı. Bu tütsü yağmur ormanlarının tazeliği, dinginliği ve huzurunu yaşatıyor. İletişimi artırıp, uykusuzluğa iyi geliyor.


          Lavender: (Lavanta) Lavanta gibi kokuyor. Sakinlik, ferahlık veriyor. Uyku problemi, stres, migren ve depresyona iyi geliyor.



          The Planet: (Gezegen) Henüz paketini açmadığım için kokusunu bilmiyorum. Sitede nasıl bir özelliği olduğu da yazmıyor. Bu nedenle tam bir muamma şu an. Hiç bir fikrim olmamasına rağmen hem bana sürpriz olsun hem de kozmos tutkum yüzünden alınmış bir tütsü.



          Lilac: (Leylak) Bu ilk açıp yaktığım tütsü oldu. Kokusu çiçeksi, yoğun, oldukça sevdim. Yoğun stres ve bunalıma iyi geliyor.



          Sandal Wood: (Sandal ağacı) Sandal ağacı daha önce görmedim ya da koklamadım. Fakat araştırmalarıma göre bu ağaç çok hoş kokulu meşhur bir ağaçmış. Ve koklayan herkes övgüyle bahsetmiş bu ağaçtan. Henüz koklamadım fakat sitede belirtilene göre sandal ağacı gibi kokan bir tütsü bu. Ve de en çok tercih edilen tütsü buymuş. Dikkat ve konsantrasyon eksikliğine iyi geliyormuş.



          The Sun: (Güneş) Bununda nasıl koktuğunu henüz anlayamadım, yakınca daha iyi anlarım. Fakat kapağından biraz kokladım ve bana göre diğerlerinden çok daha farklı bir koku. Ruhu ısıtıp, huzurlu bir ortam sağlıyor.

           Benim aldıklarım bu kadar, daha fazlası için siteye bakabilirsiniz. Kokuları ve özellikleri tütsülerin altında yazıyor. Şimdi ben özellikleri böyle yazınca, sanki kesin çözüm sunacak gibi algılamayın lütfen. Öyle bir şeyi yapsalar herkes bu sorunlar için tütsü yakıp kurtulurdu zaten. Ben özelliklerine pek inanmıyorum, sadece ufak etkileri olduğunu düşünüyorum. Alırken daha çok kokulara ya da sevdiğim nesnelere yoğunlaştım, özelliklerine de şöyle ucundan baktım. Eğer tamamen özelliğine bakıyorsanız; şu tütsüyü yakarsam şu derdimden kurtulurum gibi düşünmeyin. Sorununuzu profesyonel anlamda(doktorlar) çözmeye çalışın, tütsüyü de bu sorunu çözerken size yardımcı ufak dost gibi düşünebilirsiniz.
       
            Hoş kokulu, huzur ve ferahlık veren, dertsiz, tasasız, minik çocukluk dostum hayatıma tekrardan hoş geldin, umarım bu yazıyla güzel insanların hayatlarına da hoş gelirsin.


            Not: Tütsüleri aldığım 'Bannt' adlı site, ürünlerimin yanına şu üç numuneyi eklemiş; call client, sai baba ve sandalo. Bir tütsücüyü ne kadar mutlu ettiler bilemezler, buradan da teşekkürlerimi sunarım.

            Not 2: Ürünü Cuma günü sipariş ettim, Pazartesi günü kapıda aldım. Ürünler çok iyi paketlenmiş, sorunsuz bir alışveriş oldu. Kargo ücreti 4,50 Tl.



              Yazıyı andan ufak bir video ile kapatıyorum, hoş kalınız..

2 yorum:

  1. ben de tütsücülerdenim! tütsü yakınca böyle iç huzurum artıyor sanki, odamdaki kumaşlarda bıraktığı koku sonrasında da dinginleştiriyor. yalnız ben ne kadar HEM marka tütsü kullandıysam da hiçbirisinden memnun kalamadım. kutudan bir tane kullanıp kenara attım. malesef hiçbirisinden koku gelmedi, yanmış odun kokusu hariç... bende mi sorun bilemiyorum..
    ben de uzun süredir nag champa tütsü kullanıyorum. fiyatı biraz daha yüksek ama her birisi hindistanda elle sarılıp ordan buraya gönderiliyor ve söylendiğine göre hintlilerin ibadet sırasında kullandıkları esas tütsüyle birebirmiş. madem benim kadar tütsü seversin tavsiye ederim^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tütsücü diary of melly! ^^
      Çıkmaz sanıyordum ama benim kadar tütsücü bir Melly çıktı, çok sevindim. :))
      Şimdi ben bu güne kadar hep 'Hem' kullandım ve şunları gözlemledim: Öncelikle aldığın yer çok önemli, tütsünün çok bekletilmemiş olması gerekiyor, taze olmalı yani. İkincisi her tütsünün odunsu kokusu zaten var, yaktıktan sonra bu koku gelir, bu nedenle tütsü odanın uzak köşesinde yakılmalı. Hala sıkıntı varsa bir de şöyle bir duyum aldım, markaların çakmaları olan Çin malı tütsüler varmış, bu da düşünülebilir.
      Ben yukarıda bahsettiğim tütsülerin 3 tanesini denedim; lila, sandalwood ve rain forest. Her biri birbirinden farklı ve hepsini de çok sevdim. Bence 'Hem' e tekrar şans verebilirsin. :)
      Nag Champa'yı duymadım, nette biraz araştırdım, o fiyata göre iyi bir tütsüdür büyük ihtimalle. Fakat fiyatı oldukça fazla geldi, belki bir ara denerim. Çok teşekkür ederim tavsiyen için. ^^

      Sil